Σλοβενία: Στην τελική ευθεία οι προετοιμασίες για την Προεδρία της ΕΕ

Σλοβενία: Στην τελική ευθεία οι προετοιμασίες για την Προεδρία της ΕΕ

Η προσεχής κυλιόμενη Προεδρία της ΕΕ, την οποία θα αναλάβει η Σλοβενία ​​κατά το δεύτερο εξάμηνο του έτους, θα είναι ακόμη πιο απαιτητική από το συνηθισμένο λόγω της πανδημίας του κορωνοϊού, δήλωσε ο Gregor Štajer, επικεφαλής της κυβερνητικής γραμματείας υπεύθυνος για την οργάνωση της προεδρίας, στο πρακτορείο ειδήσεων της Σλοβενίας STA (Slovenska Tiskovna Agencija).

Ο Štajer είπε ότι η ατζέντα των εκδηλώσεων δεν είναι ακόμη έτοιμη για δημοσίευση, προσθέτοντας ότι, όπως είναι τα πράγματα αυτή τη στιγμή, η Σλοβενία ​​θα φιλοξενήσει 185 εκδηλώσεις.

Η πιο απαιτητική εκδήλωση από οργανωτικής άποψης θα είναι η Διάσκεψη Κορυφής των ηγετών της ΕΕ. Ο Σεπτέμβριος θα είναι επίσης καθόλα απαιτητικός, καθώς η Σλοβενία ​​θα φιλοξενήσει το ετήσιο Στρατηγικό Φόρουμ Bled, αλλά και συνεδριάσεις υπουργών Εξωτερικών της ΕΕ και υπουργών Άμυνας.

Μια άλλη σημαντική εκδήλωση, όπως μεταδίδει το STA, θα είναι μια σύνοδος κορυφής που θα πραγματοποιηθεί για τα Δυτικά Βαλκάνια, η οποία έχει προγραμματιστεί για το πρώτο εξάμηνο του Οκτωβρίου. Αυτές είναι μερικές από τις 19 προγραμματισμένες εκδηλώσεις σε υπουργικό ή ανώτερο επίπεδο.

Οι υπόλοιπες 166 εκδηλώσεις θα πραγματοποιηθούν σε υφυπουργικό επίπεδο, δήλωσε ο Štajer. 70 εκδηλώσεις οργανώνονται από τη γραμματεία, και οι υπόλοιπες από υπουργεία.

Δεν είναι σαφές εάν αυτές οι συναντήσεις θα πραγματοποιηθούν διά ζώσης ή διαδικτυακά, καθώς τα πάντα θα εξαρτηθούν από τα επιδημιολογικά δεδομένα, δήλωσε ο Štajer. Έχει ήδη αποφασιστεί ότι 35 εκδηλώσεις θα πραγματοποιηθούν διαδικτυακά.

Η γραμματεία συνεχίζει τις τακτικές διαβουλεύσεις με μια ομάδα που αποτελείται από εκπροσώπους του Υπουργείου Υγείας και του Εθνικού Ινστιτούτου Δημόσιας Υγείας (NIJZ). Για κάθε εκδήλωση, θα αποφασιστεί τουλάχιστον 30 ημέρες πριν από την προγραμματισμένη ημερομηνία αν αυτή θα πραγματοποιηθεί αυτοπροσώπως ή διαδικτυακά.

«Είναι η ελάχιστη περίοδος που χρειαζόμαστε για να οργανώσουμε μια εκδήλωση,» δήλωσε ο Štajer.

Επιπλέον, η κατάσταση μπορεί να επιδεινωθεί κατά τη διάρκεια αυτής της περιόδου σε βαθμό που μια εκδήλωση που σχεδιάζεται να πραγματοποιηθεί αυτοπροσώπως θα πρέπει να μετακινηθεί στο διαδίκτυο, σημείωσε.

Ο Štajer σημείωσε ότι, εάν επρόκειτο να ληφθεί τώρα απόφαση σχετικά με τη μορφή μιας εκδήλωσης που έχει προγραμματιστεί να λάβει χώρα σε ένα μήνα, θα συνιστούσαν αυτή να πραγματοποιηθεί στο διαδίκτυο. Όλα θα εξαρτηθούν από το επιδημιολογικό πρωτόκολλο που ισχύει τη δεδομένη στιγμή.

«Χωρίς αμφιβολία, αυτή ενδέχεται να είναι η μεγαλύτερη πρόκληση από άποψη υλικοτεχνικής υποστήριξης. Ετοιμαζόμαστε και για τα δύο σενάρια, ωστόσο θα είναι δύσκολο να ληφθεί οποιαδήποτε απόφαση […] Η ασφάλεια των ανθρώπων προέχει. Εάν επιτρέψουμε εκδηλώσεις διά ζώσης, πρέπει να διασφαλίσουμε λίγο πολύ συνθήκες κανονικότητας.»

Τα γεύματα ειδικότερα θα είναι ένα από τα μεγαλύτερα προβλήματα, καθώς οι άνθρωποι βγάζουν τις μάσκες τους για να φάνε. Εκείνοι που διοργανώνουν εκδηλώσεις θα αναζητούν παρόχους με αρκετά μεγάλες αίθουσες τραπεζαρίας. Το ίδιο ισχύει και για χώρους που διοργανώνουν συνέδρια διά ζώσης. Εκδηλώσεις σε υπουργικό ή υψηλότερο επίπεδο θα πραγματοποιηθούν στο κτήμα Brdo pri Kranju.

Όσον αφορά τις εκδηλώσεις χαμηλότερου επιπέδου, αυτές προγραμματίζονται να πραγματοποιηθούν στο Brdo και τη Λιουμπλιάνα, καθώς και στο Bled, στο Portorož και στο Maribor. Οι διοργανωτές σκέφτονται επίσης να δημιουργήσουν ένα κεντρικό σημείο τηλεδιάσκεψης στη Λιουμπλιάνα για εικονικές εκδηλώσεις.

Μια δημόσια πρόσκληση υποβολής προσφορών εκδόθηκε το φθινόπωρο για τεχνικό εξοπλισμό, και τώρα υπογράφονται συμβάσεις έτσι ώστε τα υπουργεία να μπορούν να προχωρούν το καθένα με τη διοργάνωση ορισμένων εκδηλώσεων, δήλωσε ο Štajer.

Η πρόσκληση υποβολής προσφορών για υπηρεσίες μεταφορών συνεχίζεται. Αντιπροσωπεύει ένα μεγάλο μέρος του προϋπολογισμού της προεδρίας, ο οποίος εκτιμάται σε 80 εκατομμύρια ευρώ. Εάν οι περισσότερες εκδηλώσεις πραγματοποιηθούν στο διαδίκτυο, τα έξοδα ενδέχεται να είναι λιγότερα. /ibna