Σλοβενία: Η Adient κλείνει το εργοστάσιο στο Slovenj Gradec

Σλοβενία: Η Adient κλείνει το εργοστάσιο στο Slovenj Gradec

Η αμερικανική πολυεθνική Adient εξήγησε σήμερα την απόφασή του να κλείσει τη θυγατρική της Slovenj Gradec λέγοντας ότι «οι εσωτερικές αξιολογήσεις και οι συζητήσεις με βασικούς πελάτες έδειξαν ότι η Σλοβενία ​​δεν θεωρείται πλέον χώρα με το καλύτερο κόστος».

Ως αποτέλεσμα της διακοπής της παραγωγής εξαρτημάτων για καθίσματα και εσωτερικούς χώρους αυτοκινήτων στο Slovenj Gradec στη βόρεια περιοχή Koroška, ​​412 άτομα θα χάσουν τη δουλειά τους μέχρι το τέλος του έτους και άλλα 18 τον Μάιο του επόμενου έτους, όταν η παραγωγή θα σταματήσει.

«Οι τοπικές και περιφερειακές ομάδες διαχείρισης προσπαθούν αδιάκοπα να βρουν νέες επιχειρηματικές ευκαιρίες για το εργοστάσιο στο Slovenj Gradec, αλλά χωρίς σημαντικά αποτελέσματα», δήλωσε η Claudia Steinhoff, διευθυντής επικοινωνιών EMEA στο Adient, στο STA.

Σε ανακοίνωσή της η Adient αναφέρει ότι «οι αρνητικές μελλοντικές προοπτικές και η μειωμένη ανταγωνιστικότητα κόστους για την Adient στο Slovenj Gradec ανάγκασαν το κλείσιμο του εργοστασίου».

Η εταιρεία δήλωσε ότι είχε εξετάσει διεξοδικά όλα τα εναλλακτικά σενάρια για τη διατήρηση των εργασιών και της απασχόλησης στο Slovenj Gradec, αλλά «η ανάλυση δεν οδήγησε σε κανένα άλλο συμπέρασμα εκτός από το κλείσιμο του εργοστασίου».

Η Adient, παγκόσμια ηγέτιδα στην παραγωγή καθισμάτων αυτοκινήτων, λέει ότι έχει επεξεργαστεί ένα σχέδιο για να εξασφαλίσει μια οργανωμένη, συμφιλιωτική σταδιακή κατάργηση των παραγωγικών δραστηριοτήτων έως το τέλος του 2021.

Σχολιάζοντας την είδηση, οι υπάλληλοι δήλωσαν ότι δεν κατάλαβαν γιατί ο ιδιοκτήτης έλαβε μια τέτοια απόφαση σχεδόν από τη μια μέρα στην άλλη, λαμβάνοντας υπόψη τα καλά αποτελέσματα της εταιρείας.

Τα συνδικάτα κάλεσαν την κυβέρνηση να αναλάβει δράση. «Είμαι απογοητευμένος που αποφάσισαν χωρίς κοινωνικό διάλογο», δήλωσε ο Jaka Šilak του συνδικάτου ZSSS στον Τύπο, σημειώνοντας ότι το εργατικό δυναμικό της εταιρείας αντιπροσώπευε το 10-15% του συνόλου του ενεργού πληθυσμού στην κοιλάδα του Mislinja και ανακοίνωσε προσπάθειες να πειστεί το management της Adient να παραμείνει στην περιοχή.

Ο Igor Hovnik του συμβουλίου εργασιών είπε ότι η εταιρεία τα πήγε καλά, προσθέτοντας ότι το εργοστάσιο του Slovenj Gradec ήταν δαπανηρότερο από ότι άλλες θυγατρικές, με το κόστος του εργατικού δυναμικού να θεωρείται ο κύριος λόγος για αυτό.

Το Υπουργείο Οικονομίας είπε στο STA ότι θα κάνει ό,τι μπορούσε για να βοηθήσει τους υπαλλήλους, προσθέτοντας ότι θα ανταποκριθεί σε πρόσκληση για επίσκεψη στην εταιρεία το συντομότερο δυνατό.

Ο υπουργός Εργασίας Janez Cigler Kralj θα επισκεφθεί την εταιρεία στο εγγύς μέλλον, είπε το υπουργείο, επισημαίνοντας μια σειρά μέτρων που έχουν σχεδιαστεί για να βοηθήσουν τους εργαζόμενους που είχαν χάσει τη δουλειά τους να απασχοληθούν άλλο.

Ο Jani Prednik, βουλευτής της αντιπολίτευσης SocDems, ο οποίος προέρχεται από την Koroška, τόνισε ότι το κλείσιμο, καθώς και άλλες απολύσεις ή απειλές συρρίκνωσης στην Koroška, θα σήμαινε κοινωνική καταστροφή για την περιοχή.

Ο βραχίονας Koroška του Εμπορικού και Βιομηχανικού Επιμελητηρίου (GZS) είπε ότι η Adient ήταν ένας από τους βασικούς εργοδότες στην περιοχή. Και ενώ υπάρχουν ενδείξεις πρόσληψης από άλλους κατασκευαστές στην Koroška, ​​είναι απίθανο όλοι οι υπάλληλοι τηςAdient να βρουν αλλού δουλειά.

Η τελευταία ετήσια έκθεση της εταιρείας δείχνει ότι το εργοστάσιο Slovenj Gradec σημείωσε έσοδα άνω των 90 εκατομμυρίων ευρώ το 2019, μειωμένα κατά 10% σε σχέση με το προηγούμενο έτος.

Το άλλο site παραγωγής της Adient στη Σλοβενία, στο Novo Mesto, κατασκευάζει καθίσματα αυτοκινήτων για τη Renault και την Daimler. Ο Borut Varga, αξιωματούχος της επιχείρησης Novo Mesto, δήλωσε στο STA ότι η Adient δεν σχεδιάζει κάτι παρόμοιο για το Novo Mesto./ibna