Σλοβενία: Οι εγχώριοι τουρίστες αναμένεται να σώσουν τη φετινή περίοδο

Σλοβενία: Οι εγχώριοι τουρίστες αναμένεται να σώσουν τη φετινή περίοδο

Τα τουριστικά πρακτορεία της Σλοβενίας αναμένουν ότι οι εγχώριοι τουρίστες, οι οποίοι θα ξοδέψουν τα υπόλοιπα τουριστικά κουπόνια, θα κυριαρχήσουν στη φετινή τουριστική περίοδο και θα αποτελέσουν την πλειοψηφία των τουριστικών διανυκτερεύσεων.

«Φέτος αναμένουμε ότι τα τουριστικά κουπόνια θα είναι και πάλι μεγάλη επιτυχία, αφού έσωσαν την περσινή περίοδο στο Bohinj,» δήλωσε ο συγγραφέας της έρευνας για τις ταξιδιωτικές τάσεις της Σλοβενίας το 2021 Anže Čokl, επικεφαλής δύο ξενοδοχείων από την περιοχή λίμνη Bohinj γύρω από τις Άλπεις, στη βορειοδυτική Σλοβενία.

Παράλληλα, ο αριθμός των ξένων τουριστών θα εξαρτηθεί σε μεγάλο βαθμό από τα ποσοστά εμβολιασμού που θα είναι καθοριστικής σημασίας για την άρση των περιορισμών, το άνοιγμα των συνόρων και την ανάκαμψη των αεροπορικών μετακινήσεων.

Εγχώριοι και ξένοι εμπειρογνώμονες αναμένουν ότι ο τουρισμός θα ανακάμψει πρώτα σε τοπικό επίπεδο, όπου οι προορισμοί είναι προσβάσιμοι με αυτοκίνητο.

Οι τουρίστες αναμένεται να πραγματοποιήσουν κρατήσεις για μικρότερες διακοπές και σε κοντινότερη απόσταση, ενώ οι εγχώριοι τουρίστες θα αναμένουν περισσότερα για τα χρήματα που δίνουν, δείχνει η έρευνα.

Το πρόβλημα αφορά κυρίως προορισμούς που συνδέονται στενά με μεγάλες ομάδες από πιο απομακρυσμένα μέρη του κόσμου, όπως η Ασία, εξηγεί ο Čokl.

Ωστόσο, οι άνθρωποι θα επιστρέψουν στις παλιές ταξιδιωτικές συνήθειες το συντομότερο δυνατό.

Εν τω μεταξύ, τα υψηλά πρότυπα υγιεινής ήρθαν για να μείνουν και αναμένεται να διαδραματίσουν σημαντικό ρόλο στην επιλογή καταλύματος. Παράλληλα, αναμένεται επίσης να αυξηθεί η διαμονή σε μπουτίκ και το ενδιαφέρον για προορισμούς που δεν επισκέπτονται περισσότερο.

«Καθώς όλα τα ξενοδοχεία έκλεισαν κατά τη διάρκεια της επιδημίας, υπήρχε λίγο περισσότερος χρόνος για εκπαίδευση και προετοιμασίες για την επόμενη σεζόν, οπότε με ενδιέφερε να μάθω τι περιμένουν οι Σλοβένοι εμπειρογνώμονες από τη φετινή καλοκαιρινή σεζόν,» γράφει ο Čikl εξηγώντας τον σκοπό της έρευνας. Μίλησε έτσι με διευθυντές ξενοδοχείων, ταξιδιωτικούς πράκτορες, ερευνητές και άλλους ειδικούς.

Είπε ότι η δομή των τουριστών στο Bohinj άλλαξε τελείως πέρυσι, με τον αριθμό των Σλοβένων τουριστών να εκτοξεύεται από το 8% προ-κορωνοϊού του 2019 σε 90%.

«Οι Σλοβένοι είναι καλοί επισκέπτες, αλλά έχουν διαφορετικές ταξιδιωτικές συνήθειες σε σύγκριση με τουρίστες από το εξωτερικό».

Η εμπειρία στο Bohinj Eco Hotel δείχνει ότι τους αρέσει να περνούν πολύ περισσότερο χρόνο σε εξωτερικούς χώρους, ενώ μένουν στο Bohinj για λιγότερες ημέρες από τους ξένους.

Αν και δεν ανησυχεί για τη θερινή περίοδο, το πρόβλημα είναι η βιομηχανία εκδηλώσεων, πηγή εσόδων το φθινόπωρο και την άνοιξη, η οποία έχει πληγεί σοβαρά από την πανδημία.

«Όταν πρόκειται για ανάκαμψη στη βιομηχανία των εκδηλώσεων, δυστυχώς μιλάμε για χρόνια αντί για μήνες,» λέει ο Čokl. /ibna