Β-Ε: Η επέκταση της WizzAir αναμένεται να επηρεάσει τις τοπικές αεροπορικές εταιρείες

Β-Ε: Η επέκταση της WizzAir αναμένεται να επηρεάσει τις τοπικές αεροπορικές εταιρείες

Η Wizz Air ανακοίνωσε το άνοιγμα της 41ης βάσης της στο Σεράγεβο την περασμένη εβδομάδα, με σχέδια να σταθμεύσει ένα αεροσκάφος Airbus A320 στη πρωτεύουσα της Βοσνίας-Ερζεγοβίνης από τις 20 Μαΐου. Αυτό θα έχει ως αποτέλεσμα την έναρξη εννέα νέων δρομολογίων και την προσθήκη 250.000 θέσεων εντός και εκτός Σεράγεβο τη φετινή περίοδο. Ωστόσο, η επέκταση της Wizz Air αναμένεται να έχει αντίκτυπο τόσο στην Croatia Airlines όσο και στην Air Serbia, οι οποίες βασίζονται σε σημαντικό αριθμό επιβατών μεταφοράς στις πτήσεις τους προς και από το Σεράγεβο. Παρόλο που κανένας από τους δύο αερομεταφορείς δεν αποτελεί από καμία άποψη την πιο πολυσύχναστη αεροπορική εταιρεία τροφοδοσίας εκτός Βοσνίας-Ερζεγοβίνης, αμφότερες κατέχουν δεσπόζουσα θέση στα δρομολόγια που σχεδιάζει να εισαγάγει η Wizz Air. Η αεροπορική εταιρεία προϋπολογισμού θα ξεκινήσει πτήσεις προς Charleroi, Κοπεγχάγη, Dortmund, Eindhoven, Gothenburg, το Luton στο Λονδίνο, Memmingen, Βασιλεία και Beauvais.

Όπως μεταδίδει το exyuaviation.com, κατά τη διάρκεια του τελευταίου κανονικού έτους στην εμπορική αεροπορία το 2019, η Turkish Airlines ήταν ο μεγαλύτερος μεταφορέας του Σεράγεβο, μεταφέροντας το 21% όλων των επιβατών με ανταπόκριση. Σε απόσταση αναπνοής βρίσκεται η Austrian Airlines στο 20%, η Pegasus στο 13% και η Lufthansa με μερίδιο αγοράς 11%. Η Croatia Airlines χειρίστηκε το 7% της συνολικής κίνησης, ενώ η Air Serbia ήταν μόλις 3%. Η κατάσταση άλλαξε κάπως το 2020. Ενώ η Turkish Airlines παρέμεινε ο πιο πολυσύχναστος αερομεταφορέας τροφοδοσίας, η Air Serbia αύξησε το μερίδιο μεταφοράς της στο 6%, ενώ η θέση της Croatia Airlines παρέμεινε αμετάβλητη. Ωστόσο, οι δύο εθνικοί αερομεταφορείς κυριαρχούν σε μια σειρά δρομολογίων που θα καλύπτονται τώρα από την Wizz Air, η οποία αναμένεται να επηρεάσει και τα φορτία τους.

Το 2019, η Air Serbia κατέγραψε τα μεγαλύτερα ποσοστά ανταπόκρισης από και προς το Σεράγεβο από το Άμστερνταμ, ακολουθούμενο από το Παρίσι, τη Ζυρίχη, την Κοπεγχάγη και τη Στοκχόλμη. Η Wizz Air επιδιώκει να καλύψει το Άμστερνταμ μέσω των υπηρεσιών της στο Αϊντχόβεν, τη Ζυρίχη μέσω της Βασιλείας, η οποία βρίσκεται σε απόσταση λίγο περισσότερων από ενενήντα χιλιομέτρων από τη μεγαλύτερη πόλη της Ελβετίας, καθώς και το Παρίσι, το οποίο θα εξυπηρετείται από το Beauvais. Από την άλλη πλευρά, τα κορυφαία σημεία προέλευσης ή προορισμού της Croatia Airlines για το Σεράγεβο ήταν η Φρανκφούρτη, η Ζυρίχη, το Άμστερνταμ, τα Σκόπια, το Λονδίνο, το Παρίσι και οι Βρυξέλλες. Η Croatia Airlines και η Air Serbia είναι σχεδόν ισόπαλες όσον αφορά το μερίδιο κίνησης μεταφορών τους σε πτήσεις προς Άμστερνταμ (η Croatia Airlines δεύτερη και η Air Serbia τρίτη μετά την Austrian Airlines), καθώς και στο Παρίσι (η Air Serbia δεύτερη, η Croatia Airlines τρίτη μετά την Austrian Airlines). Η Air Serbia κυριαρχεί στις μεταφορές στην Κοπεγχάγη με το 60% της αγοράς, ενώ η Croatia Airlines ηγείται στις μεταφορές προς τη Ζυρίχη (δεύτερη μετά την Αυστρία) και τις Βρυξέλλες (δεύτερη μετά τη Lufthansa).

Τόσο η Croatia Airlines όσο και η Air Serbia είδαν τις δραστηριότητές τους να επηρεάζονται στα Σκόπια όταν η Wizz Air ίδρυσε μια βάση στην πρωτεύουσα της Βορείου Μακεδονίας και άρχισε να επεκτείνει σημαντικά τις δραστηριότητές της. Ωστόσο, το άνοιγμα της βάσης της Wizz Air αναμένεται να έχει τη μεγαλύτερη επίδραση στα λεωφορεία που παραμένουν μια δημοφιλής επιλογή για διεθνή ταξίδια για πολλούς. Επιπλέον, η αεροπορική εταιρεία χαμηλού κόστους αναμένεται να δημιουργήσει μια νέα ομάδα ταξιδιωτών, όπως συνέβη σε όλες τις πρώην γιουγκοσλαβικές αγορές στις οποίες τοποθέτησε αεροσκάφη. /ibna

Πηγή: exyuaviation.com