Κροατία: Αβέβαιο μέλλον για τη βιομηχανία της κρουαζιέρας

Κροατία: Αβέβαιο μέλλον για τη βιομηχανία της κρουαζιέρας

Η πανδημία του κορωνοϊού φρέναρε την άφιξη ξένων κρουαζιερόπλοιων στην Κροατική Αδριατική πέρυσι. Το 2020 πραγματοποιήθηκαν συνολικά 26 κρουαζιέρες ξένων πλοίων, σημειώνοντας πτώση 96,4% σε ετήσια βάση.

Η πανδημία του COVID-19 συνδέεται άμεσα με τη μείωση της άφιξης ξένων κρουαζιερόπλοιων στα κροατικά λιμάνια τον Φεβρουάριο, Μάρτιο, Ιούλιο, Αύγουστο και Σεπτέμβριο του 2020 και με την απουσία τους τον Απρίλιο, Μάιο, Ιούνιο, Οκτώβριο, Νοέμβριο και Δεκέμβριο του 2020.

Όπως ανέφεραν τα κροατικά μέσα ενημέρωσης τη Δευτέρα, αυτές οι 26 κρουαζιέρες στην Κροατική Αδριατική πραγματοποιήθηκαν από δέκα ξένα κρουαζιερόπλοια, καταγράφοντας μείωση 86,7% από το 2019.

Τα ξένα κρουαζιερόπλοια παρέμειναν στην Κροατική Αδριατική για 124 ημέρες την περίοδο από τον Ιανουάριο έως τον Δεκέμβριο του 2020, 91,5% κάτω από την ίδια περίοδο το 2019. Σε αυτά τα ξένα κρουαζιερόπλοια υπήρχαν 4.138 επιβάτες ή 99,6% λιγότεροι επιβάτες σε ετήσια βάση.

Από το σύνολο των 26 κρουαζιέρων, το 84,6% των ταξιδιών πραγματοποιήθηκαν στην κομητεία Dubrovnik-Neretva, ενώ το υπόλοιπο 15,4% των ταξιδιών πραγματοποιήθηκε στην κομητεία Istria.

Λαμβάνοντας υπόψη τα πολλαπλά οφέλη που προκύπτουν από την ενεργοποίηση του παγκόσμιου τουρισμού το συντομότερο δυνατό, οι εταιρείες κρουαζιέρας αλλά και οι αεροπορικές εταιρείες έχουν εισαγάγει διάφορα υγειονομικά πρωτόκολλα και πρωτόκολλα ασφάλειας. Προβλέπεται επίσης μοριακός έλεγχος PCR πριν από την επιβίβαση σε κρουαζιερόπλοια καθώς και κατά τη διάρκεια ταξιδιών, για την προστασία των κρουαζιερόπλοιων από τυχόν κρούσματα COVID-19.

Με τα κρουαζιερόπλοια να λειτουργούν ως ομπρέλα που καλύπτει μεγάλους πληθυσμούς και μια μάζα τουριστών ή «πλωτά μεγάλα θέρετρα», η μεγαλύτερη πρόκληση για τις εταιρείες κρουαζιέρας θα είναι σίγουρα η ανάκτηση της εμπιστοσύνης των επιβατών για ταξίδια σε κρουαζιέρες.

Ο Δήμος του Ντουμπρόβνικ πραγματοποίησε ηλεκτρονική συνάντηση με εκπροσώπους της CLIA (Cruise Lines International Association), την ομπρέλα του κλάδου των κρουαζιερόπλοιων, το Διευθυντή της Αγοράς της Ευρώπης και Ηνωμένου Βασιλείου Ukko Metsol και τη Διευθύντρια της Μεσογείου Μαρία Δεληγιάννη.

Οι εκπρόσωποι της CLIA εξέφρασαν αισιοδοξία ότι, με τη συνεχιζόμενη παραγωγή και διανομή εμβολίων και μετά την άρση των διεθνών περιορισμών που έχουν επιβληθεί στις διεθνείς μετακινήσεις, η βιομηχανία της κρουαζιέρας στην Ευρώπη θα ανακάμψει κατά το δεύτερο και τρίτο τρίμηνο του έτους.

Ο διευθυντής της CLIA για την Ευρώπη Ukko Metsola υπενθύμισε ότι η βιομηχανία της κρουαζιέρας έχει ξεπεράσει επιτυχώς σοβαρές συνέπειες στο παρελθόν με ιδιαίτερα αρνητικό αντίκτυπο στις επιχειρήσεις, όπως η τρομοκρατική επίθεση στις 11 Σεπτεμβρίου ή η οικονομική κρίση το 2008. /ibna