Κροατία: Ξεκινά με δοκιμαστική λειτουργία o πλωτός τερματικός σταθμός ΥΦΑ Omišalj

Κροατία: Ξεκινά με δοκιμαστική λειτουργία o πλωτός τερματικός σταθμός ΥΦΑ Omišalj

Η δοκιμαστική λειτουργία του πλωτού τερματικού σταθμού Omišalj στο κροατικό νησί Krk θα ξεκινήσει την Τετάρτη, όπως ανακοίνωσε ο διευθυντής της εταιρείας LNG Croatia Hrvoje Krehen.

Το πλοίο «LNG Croatia» έπλευσε στο Omišalj στο νησί Krk την Τρίτη, μεταφέροντας τις πρώτες ποσότητες υγροποιημένου φυσικού αερίου για τη δοκιμαστική λειτουργία του πλωτού τερματικού σταθμού Omišalj.

Με την ευκαιρία αυτή, ο υπουργός Οικονομίας και Βιώσιμης Ανάπτυξης Tomislav Ćorić δήλωσε ότι η Κροατία διαθέτει πλέον μια εναλλακτική διαδρομή εφοδιασμού, και έτσι η χώρα έχει κερδίσει τη θέση της στον παγκόσμιο ενεργειακό χάρτη.

Αυτή η εξέλιξη σηματοδοτεί την πραγματοποίηση όλων όσων ονειρευόμασταν από το 1993, τόνισε ο υπουργός.

Το «LNG Croatia» διαθέτει χωρητικότητα αποθήκευσης 140.000 κυβικών μέτρων, με ονομαστική χωρητικότητα επαναεριοποίησης LNG 300.000 m3 / h ή ετήσια χωρητικότητα 2,6 δισεκατομμυρίων κυβικών μέτρων.

Το «LNG Croatia» αποτελεί πλωτή μονάδα αποθήκευσης και επαναεριοποίησης (FSRU) και θα αποτελεί ένα από τα κύρια στοιχεία του τερματικού σταθμού. Το FSRU, εξοπλισμένο με υπερσύγχρονα συστήματα ασφαλείας, θα επιτρέψει την αγκύρωση όλων των πλοίων μεταφοράς ΥΦΑ με χωρητικότητα από 3.500 έως 265.000 κυβικά μέτρα.

Ο Ćorić ανακοίνωσε ότι η κυβέρνηση παρέσχεσε 100 εκατομμύρια ευρώ για την υλοποίηση αυτού του έργου, ενώ 101,4 εκατομμύρια ευρώ εξασφαλίστηκαν ως επιχορήγηση από κονδύλια της Ευρωπαϊκής Ένωσης.

Συνολικά, το κόστος κατασκευής του τερματικού σταθμού ΥΦΑ και η προμήθεια του πλοίου LNG Κροατίας υπολογίζεται στα 233,6 εκατομμύρια ευρώ. Τα υπόλοιπα κεφάλαια διατέθηκαν από την κροατική εταιρεία ενέργειας HEP και τον φορέα εκμετάλλευσης του αγωγού φυσικού αερίου Plinacro.

Διαβεβαιώνοντας τους κατοίκους της περιοχής για τα πλεονεκτήματα του έργου, ο Ćorić τόνισε ότι ο τερματικός σταθμός ακολουθεί τα υψηλότερα οικολογικά πρότυπα και η τοπική κοινότητα θα ανταμειφθεί με κάποιο είδος αποζημίωσης για την παροχή της τοποθεσίας για το σταθμό.

Στις 21 Νοεμβρίου, το πλοίο «LNG Κροατία» έπλευσε από το ναυπηγείο «Viktor Lenac» προς το ισπανικό λιμάνι Sagunto, όπου πραγματοποιήθηκε η φόρτωση του ΥΦΑ που απαιτείται για τη δοκιμαστική λειτουργία του τερματικού σταθμού στο Omišalj.

Το πλοίο έχει μήκος 280,17 μέτρα και πλάτος 43 μέτρα και ολική χωρητικότητα 96.576 τόνων. Ο αποθηκευτικός χώρος αποτελείται από τέσσερα μέρη με συνολική χωρητικότητα 140.206 κυβικών μέτρων.

Η πλωτή μονάδα FSRU για λήψη, αποθήκευση και αεριοποίηση αποτελεί αναπόσπαστο μέρος του πλωτού τερματικού ΥΦΑ. Μαζί με το πλοίο FSRU, ο πλωτός τερματικός σταθμός ΥΦΑ σχηματίζει μια προβλήτα, η οποία θα μπορεί να ελλιμενίσει τα μεγαλύτερα δεξαμενόπλοια ΥΦΑ, βοηθητικά εργοστάσια και τον αγωγό φυσικού αερίου με τον νέο αγωγό φυσικού αερίου Omišalj-Zlobin, ο οποίος συνδέει τον τερματικό σταθμό με το κροατικό σύστημα μεταφοράς φυσικού αερίου.

Η τεχνική ικανότητα του τερματικού σταθμού είναι η αεριοποίηση 2,6 δισεκατομμυρίων κυβικών μέτρων υγροποιημένου αερίου ετησίως. Όλες οι δυνατότητες έχουν ήδη μισθωθεί για τα επόμενα τρία χρόνια. Το 80 τοις εκατό των δυνατοτήτων έχει μισθωθεί έως το 2027, ενώ περίπου το ήμισυ των δυνατοτήτων έχουν μισθωθεί για τα επόμενα χρόνια έως το 2035.

Η απόδοση της επένδυσης αναμένεται ήδη με τη μίσθωση 0,52 δισεκατομμυρίων κυβικών μέτρων φυσικού αερίου ετησίως. Το ετήσιο λειτουργικό κόστος εκτιμάται σε 13 εκατομμύρια ευρώ. /ibna