Κροατία: Το Γεωργικό Επιμελητήριο καλεί τους πολίτες να προτιμήσουν τοπικά προϊόντα

Κροατία: Το Γεωργικό Επιμελητήριο καλεί τους πολίτες να προτιμήσουν τοπικά προϊόντα

Τη Δευτέρα, το Κροατικό Γεωργικό Επιμελητήριο (HPK) κάλεσε τους πολίτες να αγοράσουν τοπικά καλλιεργημένα και παραγόμενα προϊόντα τον Δεκέμβριο, σε μια προσπάθεια τόνωσης των πωλήσεων σε τοπικά προϊόντα και υποστήριξης των τοπικών θέσεων εργασίας στη γεωργία.

Οι εκπρόσωποι του HPK ανακοίνωσαν σε συνέντευξη Τύπου στο Ζάγκρεμπ ότι η διατήρηση της τοπικής γεωργικής παραγωγής θα μπορούσε να επιτευχθεί μόνο μέσα από την ευαισθητοποίηση γύρω από την αγορά και κατανάλωση τοπικών τροφίμων και προϊόντων.

«Ο Δεκέμβριος πλησιάζει, και είναι ο μήνας κατά τον οποίο οι καταναλωτικές δαπάνες κορυφώνονται. Παρόλο που η φετινή είναι μια ξεχωριστή χρονιά με τη μάχη κατά του COVID-19, πιστεύουμε ότι η εν λόγω αντιπροσωπεύει μια ακόμη ευκαιρία να αποδείξουμε τον αγροτικό μας πατριωτισμό», η Tajana Radić του επιμελητηρίου HPK δήλωσε στη συνέντευξη τύπου.

Τόνισε ότι, μέχρι στιγμής φέτος, έχει σημειωθεί σημαντική αύξηση στην αγορά προϊόντων από τοπικές οικογενειακές επιχειρήσεις, ζητώντας την προώθηση της κροατικής γεωργικής παραγωγής η οποία, όπως είπε, αποτελεί ένα τρόπο «να συμβάλουμε στην ανάπτυξη της (εθνικής) οικονομίας».

Οι εκπρόσωποι του HPK δήλωσαν ότι η φετινή χρονιά, σημαδεμένη από την πανδημία του COVID-19, αύξησε παράλληλα την ευαισθητοποίηση γύρω από την ενίσχυση της αυτάρκειας στη γεωργία και την προστασία της τοπικής παραγωγής.

«Οι Κροάτες ξόδεψαν περίπου 15,3 δισεκατομμύρια HRK κατά τη διάρκεια των διακοπών των Χριστουγέννων και της Πρωτοχρονιάς το 2019, αύξηση κατά μισό δισεκατομμύριο kuna σε σχέση με την αντίστοιχη περίοδο του 2018», δήλωσε η Radić.

«Φέτος, η κατανάλωση είναι πιθανό να μειωθεί λόγω της κρίσης του κορωνοϊού. Ωστόσο, αυτή είναι μια ευκαιρία να επικεντρωθούμε στις καταναλωτικές μας επιλογές», προσέθεσε η Radić.

Σύμφωνα με ορισμένες εκτιμήσεις, οι Κροάτες ξοδεύουν περισσότερο από το 28% του προϋπολογισμού των νοικοκυριών τους σε φαγητό, με παρόμοιο ποσοστό να αναμένεται κατά τη διάρκεια των Χριστουγεννιάτικων διακοπών.

«Κάθε kuna που δαπανάται για την αγορά τοπικών προϊόντων πολλαπλασιάζει την επίδραση στην ανάπτυξη και πρόοδο της κροατικής γεωργίας και οικονομίας», δήλωσε η Radić.

Κατά τη διάρκεια της συνέντευξης Τύπου, το Επιμελητήριο παρουσίασε το έργο «Plavi Ceker» («Μπλε Σακούλα Αγορών»), μια πρωτοβουλία από την πόλη του Ζάγκρεμπ με σκοπό την προώθηση υψηλής ποιότητας γεωργικών προϊόντων και τροφίμων από τοπικές επιχειρήσεις από όλη την κροατική επικράτεια.

Το έργο αποβλέπει στη στήριξη των μικρών και μεσαίων επιχειρήσεων στην προώθηση των προϊόντων τους στην αγορά του Ζάγκρεμπ. /ibna