Κροατία: Πλοίο της LGN Croatia αναμένεται να ελλιμενιστεί στη Ριέκα σήμερα

Κροατία: Πλοίο της LGN Croatia αναμένεται να ελλιμενιστεί στη Ριέκα σήμερα

Το κροατικό πλοίο LNG το οποίο, ως Μονάδα Επαναεριοποίησης Πλωτής Αποθήκευσης (FSRU), το οποίο θα είναι ένα από τα κύρια στοιχεία ενός τερματικού σταθμού ΥΦΑ στο Omisalj του νησιού Krk, έπλευσε στον κόλπο του Ριέκα την Τρίτη, δήλωσε η εταιρεία LNG Croatia.

Το πλοίο θα ελλιμενιστεί στο ναυπηγείο Viktor Lenac στη Ριέκα για επιπλέον δοκιμές.

Η εταιρεία “LNG Croatia”, ιδιοκτήτης του σκάφους, ανακοίνωσε νωρίτερα ότι το πλοίο ήταν παλαιότερα γνωστό ως μεταφορέας ΥΦΑ «GOLAR VIKING».

«Στις αρχές Δεκεμβρίου του τρέχοντος έτους, αναμένεται να ξεκινήσουν οι δραστηριότητες ανάθεσης της λειτουργίας του τερματικού σταθμού, με σκοπό το τερματικό να ξεκινήσει τις εμπορικές δραστηριότητες την 1η Ιανουαρίου 2021», αναφέρει η εταιρεία.

Το LNG Κροατία έφτασε από ένα ναυπηγείο κοντά στη Σαγκάη, όπου μετατράπηκε σε FSRU.

Το πλοίο θα τεθεί σε δοκιμή στον τερματικό σταθμό ΥΦΑ στο Omisalj στο νησί Krk στις αρχές Δεκεμβρίου και για εμπορική χρήση από την 1η Ιανουαρίου, δήλωσε στην Hina ο διευθυντής της εταιρείας, Hrvoje Krhen.

Είκοσι οκτώ άτομα βρίσκονται επί του παρόντος στο σκάφος, το οποίο αναμένεται να και απασχολεί 60 όταν τεθεί σε λειτουργία.

Το σκάφος επιλέχθηκε ως το πιο οικονομικό σε μια διαδικασία προμηθειών πριν από δύο χρόνια, όταν η εταιρεία Golar Power προσφέρθηκε να μετατρέψει το δεξαμενόπλοιο Golar Viking LNG, κατασκευής 2005, σε FRSU αξίας 159,6 εκατομμυρίων ευρώ.

Το LNG Κροατίας έχει χωρητικότητα αποθήκευσης 140.000 κυβικών μέτρων, με ονομαστική ικανότητα επαναεριοποίησης LNG 300.000 m3/h ή ετήσια χωρητικότητα 2,6 δισεκατομμυρίων κυβικών μέτρων.

Ο πλωτός τερματικός σταθμός ΥΦΑ θα επιτρέψει την αγκύρωση όλων των πλοίων μεταφοράς ΥΦΑ με χωρητικότητα από 3.500 έως 265.000 κυβικά μέτρα.

Η επένδυση στον τερματικό σταθμό ανέρχεται σε 233,6 εκατομμύρια ευρώ, εκ των οποίων 101,4 εκατομμύρια ευρώ είναι επιχορήγηση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, δεδομένου ότι το τερματικό έχει συμπεριληφθεί στον κατάλογο έργων κοινού ενδιαφέροντος./ibna