Το Μαυροβούνιο αποφάσισε την αποκατάσταση της ακτοπλοϊκής γραμμής Μπαρ – Μπάρι

Το Μαυροβούνιο αποφάσισε την αποκατάσταση της ακτοπλοϊκής γραμμής Μπαρ – Μπάρι

Το Μαυροβούνιο αποφάσισε να ανανεώσει τη ναυτιλιακή γραμμή μεταξύ των λιμανιών του Μπαρ και του Μπάρι, η οποία καταργήθηκε το 2016. Η προμήθεια επιβατηγού πλοίου “RO-RO” που θα ταξιδέψει από το Bar στο Μπάρι είναι στη μοναδική λίστα έργων υποδομής προτεραιότητας στις θαλάσσιες μεταφορές. Έτσι, το Μαυροβούνιο θα ανανεώνει την ακτοπλοϊκή γραμμή, η οποία τώρα διατηρείται από τον κροάτη Jadrolinija, γράφει η Dnevne novine.

Η ακτοπλοϊκή γραμμή με την Ιταλία άρχισε να λειτουργεί στις 18 Ιουνίου 1965 και έκτοτε, εκτός από τις κυρώσεις της δεκαετίας του 1990, λειτουργεί τακτικά. Ωστόσο, πριν από τέσσερα χρόνια, το Μαυροβούνιο έμεινε χωρίς το πλοίο Sveti Stefan II, το οποίο στερήθηκε από την κατηγορία του από τον οίκο ταξινόμησης Biro Veritas. Η γραμμή αναλήφθηκε από την Κροατία, της οποίας η Jadrolinija μεταφέρει επιβάτες στη γραμμή Bar-Dubrovnik-Bari.

Ωστόσο, όπως αναφέρεται στη στρατηγική ανάπτυξης της θαλάσσιας οικονομίας για την περίοδο από το 2020 έως το 2030, το Μαυροβούνιο σχεδιάζει να προμηθευτεί ένα νέο επιβατηγό πλοίο. Η αγορά θα πραγματοποιηθεί το 2022.

«Η στρατηγική για την ανάπτυξη της θαλάσσιας οικονομίας προβλέπει υποστήριξη που σχετίζεται με την προμήθεια επιβατικού πλοίου “RO-RO” με σκοπό την εκτέλεση διεθνούς θαλάσσιας κυκλοφορίας και την απρόσκοπτη τακτική μεταφορά εμπορευμάτων και επιβατών μεταξύ Μαυροβουνίου και άλλων χωρών της περιοχής από εγχώριους πλοιοκτήτες. Η εν λόγω δραστηριότητα προβλέπεται από το Σχέδιο Δράσης και η δυναμική της συνεπάγεται την υλοποίησή της 2022», αναφέρεται στο αναπτυξιακό σχέδιο.

Η στρατηγική απαριθμεί συγκεκριμένα μέτρα για την υποδομή, την οργάνωση και τις επιχειρήσεις. Ο πρώτος στόχος που αποσκοπεί στην ανάπτυξη των υποδομών είναι η ανανέωση της μόνιμης θαλάσσιας γραμμής Bar-Bari-Bar και, στη συνέχεια, η βελτίωση της σύνδεσης του λιμένα Bar.

«Είναι απαραίτητο να αυξηθούν οι ροές φορτίου, να βελτιωθεί η ανταγωνιστικότητα του λιμένα και να γίνει μια πλήρη αξιοποίηση της χωρητικότητας του λιμένα. Στη συνέχεια, βελτίωση των σιδηροδρομικών συνδέσεων με το λιμάνι του Μπαρ και επέκταση των αποβάθρων στο λιμάνι», αναφέρεται στο στρατηγική. Όπως προσθέτουν, είναι απαραίτητο να ανακατασκευαστεί η κυκλοφοριακή υποδομή της θαλάσσιας κυκλοφορίας, η οποία θα σήμαινε καλύτερη χρήση της τρέχουσας υποδομής κίνησης.

«Η ανάπτυξη της λιμενικής περιοχής του λιμανιού Bar θα περιλαμβάνει αύξηση της μεταφόρτωσης γενικού φορτίου και εμπορευματοκιβωτίων με την απόκτηση του καθεστώτος λιμένα μεταφόρτωσης, καθώς και την επέκταση της ικανότητας μεταφόρτωσης και αποθήκευσης ξηρού φορτίου χύδην στη βόρεια πλαγιά του λόφου Volujica και αυξανόμενη μεταφόρτωση υγρού και χύδην φορτίου», αναφέρεται./ibna