Β-Ε: Στην τελική ευθεία η επανέναρξη λειτουργίας σε αεροπλάνα και αεροδρόμια

Β-Ε: Στην τελική ευθεία η επανέναρξη λειτουργίας σε αεροπλάνα και αεροδρόμια

Καθώς η αεροπορική εταιρεία FlyBosnia προετοιμάζεται για την επανεκκίνηση των εμπορικών πτήσεων από τον Ιούλιο, θέλοντας να προσελκύσει τουρίστες από τον Κόλπο στη Βοσνία-Ερζεγοβίνη μέσω του Διεθνούς Αερολιμένα του Σεράγεβο, το Διεθνές Αεροδρόμιο της Tuzla ανακοίνωσε επίσης την επανέναρξη του που έχει προγραμματιστεί για την 1η Ιουνίου.

Η FlyBosnia, η οποία ανέστειλε τις δραστηριότητές της στις 29 Φεβρουαρίου λόγω της πανδημίας τιυ Covid-19, θα εκμεταλλευτεί έναν στόλο δύο αεροσκαφών Airbus A319 αυτό το καλοκαίρι και θα διατηρήσει επιχειρήσεις από το Σεράγεβο στο Riyadh, τη Jeddah, την Πόλη του Κουβέιτ και το Μπαχρέιν, ενώ εργάζεται επίσης για την καθιέρωση συνδέσεων με το Ντουμπάι, όπως μεταδίδει το πρακτορείο Ex-Yu Aviation.

«Θα πραγματοποιήσουμε 200 πτήσεις αυτό το καλοκαίρι. Πρέπει να επιστρέψουμε τους τουρίστες στη Βοσνία και Ερζεγοβίνη», δήλωσε ο Διευθύνων Σύμβουλος της FlyBosnia, Tarik Bilalbegović. Προσέθεσε ότι «η χρονιά θα είναι δύσκολη, αλλά δεν έχουν χαθεί τα πάντα. Προσπαθούμε σκληρά να φέρουμε τους τουρίστες πίσω».

Ορισμένοι αερομεταφορείς από τον Κόλπο έχουν αλλάξει τις προγραμματισμένες επιχειρήσεις τους στο Σεράγεβο για τη θερινή περίοδο του 2020, λόγω της συνεχιζόμενης πανδημίας.

Η εταιρεία Kuwait Airways έχει ακυρώσει την έναρξη του νέου κύκλου υπηρεσιών της στην πρωτεύουσα της Βοσνίας-Ερζεγοβίνης, ενώ η Qatar Airways επέκτεινε την περίοδο αναστολής των πτήσεων της από την Ντόχα έως τις 25 Οκτωβρίου.

«Ορισμένες αεροπορικές εταιρείες δε θα δραστηριοποιηθούν στο Σεράγεβο πριν από τον Οκτώβριο. Γι’ αυτό είναι σημαντικό να δείξουμε εκτίμηση για εταιρείες από τη Βοσνία-Ερζεγοβίνη. Όταν όλοι οι άλλοι φεύγουν, εμείς μένουμε. Η Lufthansa διαθέτει 700 αεροσκάφη από τα οποία εξήντα πετούν αυτήν τη στιγμή. Αυτό αντιστοιχεί στο 9%. Θα πετάξουν μεταξύ Φρανκφούρτης και Βερολίνου, και μετά θα ξαναρχίσουν τα δρομολόγια στη Βιέννη και μετά τη Βουδαπέστη. Μέχρι την επανέναρξη του Σεράγεβο, θα έχουν περάσει μήνες», δήλωσε ο Bilalbegović.

Ο Διευθύνων Σύμβουλος της FlyBosnia επέκρινε και πάλι το κράτος, καθώς δεν αναγνώρισε τις δυνατότητες της εταιρείας. «Η Βοσνία-Ερζεγοβίνη επιδοτεί άλλες αεροπορικές εταιρείες, ενώ εμείς δε λαμβάνουμε καμία υποστήριξη. Αυτή είναι η Βοσνία και Ερζεγοβίνη για εσάς. Είμαστε συνηθισμένοι σε αυτό. Στείλαμε πολλές επιστολές, αλλά δεν υπάρχει κατανόηση». Ο Bilalbegović βλέπει προοπτικές σε μακρινές αγορές όπως η Κίνα και οι Ηνωμένες Πολιτείες, αλλά σημείωσε ότι ο αερομεταφορέας δεν διαθέτει τα απαραίτητα αεροσκάφη για να συνδέσει αυτές τις αγορές με το Σεράγεβο. «Εργαζόμαστε πάνω σε αυτό», είπε ο Bilalbegović.

Η FlyBosnia έχει εκτελέσει αρκετές υπηρεσίες επαναπατρισμού τους τελευταίους δύο μήνες και πραγματοποίησε πολλές πτήσεις μόνο για μεταφορά φορτίων στην Κίνα με το αεροσκάφος Α319, για τη μεταφορά ιατρικών εφοδίων στη Βοσνία, τη Σλοβενία ​​και το Μαυροβούνιο. Χθες, πραγματοποίησε την τελευταία της υπηρεσία από το Πεκίνο στην Ποντγκόριτσα για την παράδοση προμηθειών.

Ο διευθυντής του Διεθνούς Αεροδρομίου της Tuzla, Esad Mujačoć, δήλωσε ότι το αεροδρόμιο, καθώς και η συνεργαζόμενη εταιρεία τους WizzAir, θα είναι έτοιμα να επανεκκινήσουν όταν τα σύνορα ανοίξουν την 1η Ιουνίου.

Από τις 2 Ιουνίου, η Wizz Air έχει ήδη προγραμματίσει πτήσεις προς συγκεκριμένους προορισμούς.

Το πρόβλημα, εξηγεί ο Mujačić, έγκειται στο γεγονός πως στο αεροδρόμιο της Tuzla γίνονται αισθητές οι τεράστιες συνέπειες της πανδημίας του κορωνοϊού.

«Το βασικό μας εισόδημα προερχόταν από πωλήσεις εισιτηρίων σε επιβάτες. Φυσικά, υπάρχουν και άλλα δευτερεύοντα εισοδήματα όπως εστιατόρια, ενοικιάσεις χώρων, ενοικιάσεις αυτοκινήτων, χώροι στάθμευσης, αλλά είμαστε πάντα συνδεδεμένοι με τη μεταφορά επιβατών. Αυτή τη στιγμή είμαστε 100% κατεστραμμένοι. Θα δούμε πόσο καιρό θα επιβιώσουμε», τόνισε ο Mujačić.

Τόνισε ότι έλαβαν υποσχέσεις από την κυβέρνηση της Ομοσπονδίας της Β-Ε και την κυβέρνηση του Καντονίου της Tuzla για βοήθεια στο Διεθνές Αεροδρόμιο της Tuzla, ωστόσο δε συμπεριλήφθηκαν στο νόμο που εγγυάται επιδοτήσεις σε ιδιωτικές εταιρείες. /ibna