Ελλάδα: Η πρόταση για τον τουρισμό προς την Ευρωπαϊκή Επιτροπή

Ελλάδα: Η πρόταση για τον τουρισμό προς την Ευρωπαϊκή Επιτροπή

Στο ελληνικό σχέδιο για το καλοκαίρι αναφέρεται δημοσίευμα του Politico, με την Αθήνα να πιέζει για γρήγορη επιστροφή στην ελεύθερη κυκλοφορία στην Ευρώπη. «Στόχος μας είναι να εργαστούμε για να ανοίξουμε ξανά τα ταξίδια μεταξύ των χωρών της ΕΕ έως τις 15 Ιουνίου, όπου είναι δυνατόν», αναφέρει non-paper, το οποίο υποβλήθηκε στη Επιτροπή τη Δευτέρα από την Ελληνική Κυβέρνηση και το απέκτησε το Playbook.

Η Αθήνα θέλει «δίκαιη μεταχείριση» όλων των πιθανών ταξιδιωτών για να αποτραπεί «οποιαδήποτε μεροληψία λόγω υπηκοότητας» στα πρωτόκολλα ταξιδιού. «Δεν μπορούμε να επιτρέψουμε τον κατακερματισμό της Ενιαίας Αγοράς στην περίπτωση των τουριστικών υπηρεσιών», αναφέρει το έγγραφο, ζητώντας να επιτρέπεται στους ανθρώπους να ταξιδεύουν και στη συνέχεια γρήγορα και εύκολα να επιστρέφουν : Δεν πρέπει να υπάρχουν «καραντίνα ή άλλες δυσανάλογες ή ανασταλτικές απαιτήσεις κατά την επιστροφή.»

Παρόλα αυτά, η Αθήνα δεν υποστηρίζει το καθολικό εκ νέου άνοιγμα των συνόρων για κανέναν. Και ενώ το προαναφερθέν σχέδιο της Επιτροπής είναι μάλλον χωρίς περεταίρω λεπτομέρειες, το ελληνικό έγγραφο απαιτεί «κοινή κατανόηση» σε επίπεδο ΕΕ πως όλοι οι ταξιδιώτες πρέπει να ελέγχονται είτε για τον κορωνοϊό είτε για αντισώματα τρεις ημέρες πριν κάνουν ένα ταξίδι. Αναφέρει ότι, εναλλακτικά, δεν θα απαιτούνται τεστ «για ταξίδια μεταξύ περιοχών… που έχουν δείξει σαφή και αδιαμφισβήτητα στοιχεία ότι η κατάσταση  για τον COVID-19 είναι υπό έλεγχο».

Σύμφωνα με το ελληνικό έγγραφο, υπάρχει ένα ακόμη συγκεκριμένο αίτημα από μια χώρα χιλιάδων νησιών που δεν είναι προσβάσιμα οδικώς. «Δεν μπορεί να υπάρξει διάκριση ή διαφοροποίηση των μέσων ταξιδιού», λέει η Αθήνα. «Τα μέσα μεταφοράς οδικώς, αεροπορικώς, τρένα ή θαλάσσια ανοίγουν ξανά ταυτόχρονα και με αναλογικά πρωτόκολλα. Δεν μπορούμε να αφήσουμε πιο απομακρυσμένες [χώρες μέλη] της Ένωσης μας να μείνουν πίσω.» Έτσι, στα αεροπλάνα, «όλα τα καθίσματα» πρέπει να είναι γεμάτα, λέει το non-paper, καθώς η διατήρηση της μεσαίας θέσης κενής «θα έκανε τις πτήσεις αντιοικονομικές με αμφισβητήσιμα οφέλη για την υγεία», καταλήγει το δημοσίευμα./ibna