Ελλάδα: Πως η πανδημία άλλαξε τα καταναλωτικά πρότυπα

Ελλάδα: Πως η πανδημία άλλαξε τα καταναλωτικά πρότυπα

Το δικό του στίγμα ως προς την καταναλωτική συμπεριφορά και πρότυπα αφήνει ο κορωνοϊός, και συνυπολογίζοντας την οικονομική κρίση της δεκαετίας που φεύγει, είναι η δεύτερη φορά που αλλάζουν τα πρότυπα αυτά.

Όπως ήταν αναμενόμενο, ην μεγαλύτερη ποσοστιαία αύξηση μετά την κήρυξη της πανδημίας την παρουσίασαν στο σύνολό τους οι κατηγορίες που αφορούν στα προϊόντα οικιακής χρήσης, ενώ ακολουθούν τα τρόφιμα και ποτά.

Εντυπωσιακή είναι, σύμφωνα με την εταιρεία Nielsen, η αλλαγή της πορείας και των τάσεων του οργανωμένου λιανεμπορίου (πρόκειται για τα καταστήματα τροφίμων άνω των 100 τ.μ., Ηπειρωτική Ελλάδα και Κρήτη, εξαιρούμενων των Νησιών), λόγω της εξάπλωσης της πανδημίας του κορωνοϊού.

Πιο συγκεκριμένα, όπως προκύπτει από τις μετρήσεις της Nielsen, τις πρώτες 11 εβδομάδες της εφετινής χρονιάς ο συνολικός τζίρος των καταστημάτων, o οποίος περιλαμβάνει τα FMCGS (ταχέως κινούμενα καταναλωτικά αγαθά), τα φρέσκα, αλλά και τα διαρκή προϊόντα, παρουσιάζει αύξηση 9,8%. Στην εν λόγω αύξηση η συνεισφορά των τριών τελευταίων εβδομάδων, για τις οποίες υπάρχουν διαθέσιμα στοιχεία (24/02-15/03) υπολογίζεται σε 80,1%

Ειδικότερα, στην προ  πανδημίας περίοδο (από 30/01- έως 23/02) τα ταχυκίνητα  καταναλωτικά προϊόντα στο σύνολό τους παρουσίαζαν συγκρατημένη θετική τάση στο +1,8%. Τo διάστημα από την τελευταία εβδομάδα του Φεβρουαρίου μέχρι και τις 15 Μαρτίου η τάση αυτή εκτοξεύτηκε στο +24,1%. Την μεγαλύτερη ποσοστιαία αύξηση στην περίοδο μετά το ξέσπασμα της πανδημίας την παρουσίασαν στο σύνολό τους οι κατηγορίες που αφορούν στα προϊόντα οικιακής χρήσης, καθώς και τα προϊόντα προσωπικής περιποίησης, οι οποίες κινήθηκαν στο +18,9% και +13,2% αντίστοιχα, ενώ ακολουθούν τα τρόφιμα και ποτά στο +8,9%.

Με μια περισσότερο αναλυτική εξέταση  των επιμέρους κατηγοριών των τροφίμων και ποτών, από τις μετρήσεις της Nielsen προκύπτει ότι οι κατηγορίες που συνεχίζουν να βρίσκονται στην κορυφή, όσον αφορά στα ποσοστά αύξησης των πωλήσεων τους είναι, μεταξύ άλλων, το ρύζι, τα ζυμαρικά, τα όσπρια, τα τοματικά προϊόντα, καθώς και τα κατεψυγμένα λαχανικά, οι οποίες στο σύνολο τους πραγματοποιούν στην μετά κορωνοϊό εποχή το 12,1% του τζίρου του συσκευασμένου τρόφιμου./ibna