Ελλάδα και Κύπρος αντιμέτωπες με αυξημένες προκλήσεις στον τουρισμό

Ελλάδα και Κύπρος αντιμέτωπες με αυξημένες προκλήσεις στον τουρισμό

Η κατάρρευση της Thomas Cook, ο αυξημένος περιφερειακός ανταγωνισμός με την «επιστροφή» χωρών όπως η Τουρκία και η Αίγυπτος και η παρατεταμένη αβεβαιότητα του Brexit δημιούργησαν ένα πιο απαιτητικό τοπίο στον τουρισμό για τις ελληνόφωνες χώρες της Ανατολικής Μεσογείου.

Αυτές οι προκλήσεις αναγνωρίστηκαν από τους αξιωματούχους τουρισμού της Ελλάδας και της Κύπρου κατά τη διάρκεια της παγκόσμιας ταξιδιωτικής αγοράς του τρέχοντος μήνα στο Λονδίνο, ωστόσο και οι δύο χώρες παρουσίασαν ένα ανανεωμένο προϊόν στους επαγγελματίες του τομέα, συνοδευόμενοι από αισιοδοξία για το επόμενο έτος.

Ο Έλληνας υπουργός Τουρισμού Χάρης Θεοχάρης παρουσίασε το νέο στρατηγικό σχέδιο της κυβέρνησης που βασίζεται στο τρίπτυχο “ποιότητα, βιωσιμότητα, αυθεντικότητα”.

Με βάση τους τρεις κεντρικούς άξονες του σχεδίου, ο κ. Θεοχάρης ανέφερε ότι η ποιότητα αναφέρεται στο επίπεδο εξυπηρέτησης, τη βιωσιμότητα της «περιβαλλοντικής συνείδησης» των μέτρων που υιοθετούνται για την προώθηση του τουρισμού και η αυθεντικότητα σχετίζεται με το στόχο της παρουσίασης της Ελλάδας ως “πλήρους εμπειρία “, με τους επισκέπτες να αναδύονται στο πραγματικό πνεύμα της ελληνικής ζωής μέσω μιας “πολυδιάστατης και πολύπλευρης” τουριστικής προσφοράς.

Ο Κύπριος Υφυπουργός Τουρισμού Σάββας Πέρδιος, από την άλλη, τόνισε το μακρόπνοο άλμα της χώρας πέρα ​​από το παραδοσιακό πρότυπο «ηλίου και θάλασσας».

Το δεκαετές σχέδιο της χώρας περιλαμβάνει την προσέλκυση νέων κατηγοριών ποιοτικών τουριστών, όπως τα άτομα άνω των 50 ετών, σύντομα διαλείμματα, το άνοιγμα νέων αγορών όπως η Ανατολική Ευρώπη και η Μέση Ανατολή, καθώς και σε αγορές σε χώρες πιο μακριά, όπως η ΗΠΑ, Κίνα και Ιαπωνία.

Ο τελευταίος στόχος θα μπορούσε να επιτευχθεί, δήλωσε ο Υπουργός, μέσω συνεργασίας με άλλες χώρες της περιοχής, για παράδειγμα μέσω κοινών πακέτων κρουαζιέρας.

Ο κ. Perdios συμπεριέλαβε επίσης στο πρόγραμμα διάφορες μορφές θεματικού τουρισμού, κάτι που όπως είπε στον ΙΒΝΑ θα εκπληρώσει επιτέλους τον στόχο του «ιερού δισκοπότηρου» του οργανωτών του τουρισμού, που στοχεύσει να κάνει μια χώρα ένα προορισμό για όλο το χρόνο.

Οι επαγγελματίες του τουρισμού στη μεγάλη έκθεση της Βρετανικής πρωτεύουσας δήλωσαν στο ΙΒΝΑ ότι παρόλο που ο ανταγωνισμός στην ευρύτερη περιοχή έχει πράγματι επιστρέψει, η Ελλάδα και η Κύπρος θα συνεχίσουν να αποτελούν «hot spots» για τους επισκέπτες, εφ ‘όσον συνεχίζουν να επενδύουν σε υποδομές και καλές υπηρεσίες./ibna