Το LNG αναμένεται να “κατακτήσει” την Ανατολική Μεσόγειο

Το LNG αναμένεται να “κατακτήσει” την Ανατολική Μεσόγειο

Η εφοδιαστική αλυσίδα φυσικού αερίου σε υγροποιημένη μορφή (LNG) και τα σχέδια για τον ανεφοδιασμό πλοίων στην Ανατολική Μεσόγειο αποτέλεσαν το αντικείμενο συζήτησης, συγκεντρώνοντας το ενδιαφέρον αξιωματούχων της κυπριακής κυβέρνησης και εκπροσώπων των κλάδων ναυτιλίας και ενέργειας, στο πλαίσιο ειδικής εκδήλωσης που πραγματοποιήθηκε από το ευρωπαϊκό συγχρηματοδοτούμενο πρόγραμμα Poseidon Med II στην Λεμεσό.

Έμφαση στην έγκαιρη προετοιμασία της ναυτιλίας για την επίτευξη των διεθνών περιβαλλοντικών στόχων που έχουν τεθεί, χαιρετίζοντας παράλληλα την συμβολή των προγραμμάτων, όπως το Poseidon Med II, για την ανάπτυξη ρεαλιστικών λύσεων προς αυτή την κατεύθυνση, έδωσε κατά την παρέμβαση της η υφυπουργός Ναυτιλίας της Κυπριακής Δημοκρατίας, Νατάσα Πηλείδου.

Ο Γιώργος Πολυχρονίου, συντονιστής διευθυντής δραστηριοτήτων στρατηγικής, ανάπτυξης, διοικητικών και πληροφορικής της ΔΕΠΑ, ανακοίνωσε το πρόγραμμα BlueHUBS, το οποίο εφαρμόζει στην πράξη τα πορίσματα του Poseidon Med II με την ανάπτυξη υποδομών ανεφοδιασμού πλοίων με LNG στα λιμάνια της ευρύτερης περιοχής της Ανατολικής Μεσογείου (Πειραιάς, Λεμεσός, Ηράκλειο).

Ειδικότερα, τα σχέδια σχετικά με τον ανεφοδιασμό πλοίων με LNG στην Κύπρο παρουσιάστηκαν από τη Στέλλα Fyfe, συντονίστρια ευρωπαϊκών προγραμμάτων στην Bunkernet.

Ιδιαίτερη έμφαση δόθηκε στην εγκαθίδρυση της αγοράς LNG στην Κύπρο (στα πλαίσια του προγράμματος CYnergy), στην εγκατάσταση πλωτής μονάδας αποθήκευσης και επαναεριοποίησης φυσικού αερίου (Floating Storage Regasification Unit – FSRU), στα πλαίσια του έργου CyprusGas2EU, στην κατασκευή ενός πλοίου τροφοδοσίας (LNG Bunkering vessel) με έδρα την Λεμεσό, δύο κινητών μονάδων αποθήκευσης LCNG και τριών βυτιοφόρων οχημάτων LNG (στα πλαίσια του προγράμματος BlueHUBS).

Ο σταθμός LNG στην Ρεβυθούσα ως κύρια πηγή τροφοδότησης LNG στην περιοχή και η ανάπτυξη υποδομών μικρής κλίμακας παρουσιάστηκαν από τον διευθυντή εταιρικής ανάπτυξης του ΔΕΣΦΑ, Ιωσήφ Φλωρεντίν.

Ο Παναγιώτης Μήτρου, διευθυντής τεχνολογίας και καινοτομίας θαλάσσιων και υπεράκτιων δραστηριοτήτων Νότιας Ευρώπης του Lloyd’s Register, τόνισε από την πλευρά του ότι έχουν τεθεί τα πρότυπα ασφάλειας και εκπαίδευσης για την ασφαλή διεξαγωγή επιχειρήσεων ανεφοδιασμού με LNG στην Ανατολική Μεσόγειο.

Επί τάπητος τέθηκαν επίσης τα οφέλη του LNG συγκριτικά με άλλα καύσιμα, θέματα υποδομών, ασφάλειας και μετασκευής πλοίων, καθώς και η υλοποίηση των κυπριακών σχεδίων, ενώ τέθηκε το ζήτημα κατά πόσο η ναυτιλία είναι έτοιμη να στραφεί προς το LNG.

Υπενθυμίζεται ότι το πρόγραμμα Poseidon Med II αποτελεί τον οδικό χάρτη για την ευρεία υιοθέτηση του LNG ως ασφαλούς, περιβαλλοντικά φιλικού και βιώσιμου εναλλακτικού καυσίμου στην ναυτιλία, ωθώντας τις θαλάσσιες μεταφορές στην Ανατολική Μεσόγειο προς ένα πιο πράσινο μέλλον.

Το πρόγραμμα, το οποίο συγχρηματοδοτείται από την Ε.Ε. υλοποιείται σε τρεις χώρες – Ελλάδα, Ιταλία και Κύπρο- και συμμετέχουν έξι ευρωπαϊκά λιμάνια (Πειραιάς, Πάτρα, Ηράκλειο, Ηγουμενίτσα, Λεμεσός και Βενετία) και ο τερματικός σταθμός LNG στη Ρεβυθούσα./ibna