Ποιες θα είναι οι υποδομές στην Ανατολική Μεσόγειο την επόμενη δεκαετία;

Ποιες θα είναι οι υποδομές στην Ανατολική Μεσόγειο την επόμενη δεκαετία;

Οι επενδύσεις που υλοποιούνται στον διάδρομο Orient-East-Med, ο οποίος διασχίζει την Ελλάδα, στο πλαίσιο των Διευρωπαϊκών Δικτύων Μεταφορών (ΤΕΝ-Τ), θα δημιουργήσουν 705.000 ευκαιρίες απασχόλησης και 170 δισ. ευρώ πρόσθετου ΑΕΠ για την περίοδο 2017-2030, δήλωσε η Επίτροπος Μεταφορών της Ε.Ε., Violeta Bulc, η οποία συμμετείχε στο συνέδριο του Economist, με θέμα «Οι υποδομές στην Ελλάδα και την Ανατολική Μεσόγειο την επόμενη δεκαετία».

«Αυτό είναι ένα πολύ σαφές μήνυμα σε όσους εργάζεστε για την προετοιμασία ή την ολοκλήρωση οποιουδήποτε από τα έργα που συνδέονται με αυτόν τον διάδρομο: αξίζει να καταβληθεί κάθε προσπάθεια για την έγκαιρη ολοκλήρωση αυτών των έργων – τα οφέλη για την περιοχή θα είναι σημαντικά», υπογράμμισε η ίδια.

Μιλώντας ευρύτερα για το project ΤΕΝ-Τ, η Violeta Bulc υπογράμμισε ότι 800.000 πρόσθετες θέσεις εργασίας θα είναι διαθέσιμες σε σύγκριση με το 2016, ως αποτέλεσμα της ολοκλήρωσης του κεντρικού δικτύου, γεγονός που θα προσθέσει 1,6% στο ευρωπαϊκό ΑΕΠ – «τα νούμερα αυτά αναμένεται να αυξηθούν μετά το 2030, από την στιγμή που η οικονομία θα επωφελείται από τον πυρήνα του προγράμματος».

Η συνδεσιμότητα στην Ευρώπη, σύμφωνα με την ίδια, λειτουργεί καταλυτικά για την ειρηνική συμβίωση των χωρών της ηπείρου.

Η ίδια επεσήμανε ότι το 70% των χρηματοδοτήσεων στον τομέα των μεταφορών αφορά σιδηρόδρομους και προέτρεψε την Ελλάδα να αξιοποιήσει τις ευκαιρίες για να είναι σε θέση να καταστεί κόμβος μεταφορών.

«Μέχρι το 2030 θα δείτε ένα τελείως καινούργιο σιδηροδρομικό σύστημα στην Ευρώπη. Αντί για 40.000 κανονισμούς, θα έχουμε μόλις 16.000. Θα καθορίσουν το σύστημα και θα αφορούν αδιάλειπτες μεταφορές», σημείωσε η Επίτροπος της Ε.Ε., η οποία στάθηκε επίσης στην σύνδεση της στρατηγικής στις μεταφορές με τους στόχους για το κλίμα.

Το 10ετές Πρόγραμμα Ανάπτυξης του ΔΕΣΦΑ, «μέρος του οποίου βρίσκεται ήδη σε φάση εκτέλεσης για το 2019 και περιέχει σημαντικά ζητήματα διείσδυσης του φυσικού αερίου στην ελληνική και διεθνή αγορά» ανέπτυξε από την πλευρά του ο πρόεδρος Δ.Σ. του ΔΕΣΦΑ, Θεόδωρος Ζητούνης.

Στο πλαίσιο αυτό, αναφέρθηκε στις εγκαταστάσεις LNG μικρής κλίμακας για τον ανεφοδιασμό πλοίων με καύσιμο LNG.

«Ο ανεφοδιασμός – όπως τόνισε ο ίδιος- θα γίνεται με μικρά πλοία από το σταθμό LNG του ΔΕΣΦΑ στην Ρεβυθούσα (στον κόλπο των Μεγάρων) στο λιμάνι του Πειραιά. Παράλληλα, λίγο μεγαλύτερα πλοία, θα μπορούν να ανεφοδιάζουν δορυφορικές εγκαταστάσεις αποθήκευσης σε άλλα σημαντικά λιμάνια, όπως αυτό της Πάτρας».

Αναφερόμενος στον σταθμό πλήρωσης βυτιοφόρων LNG, ο Θεόδωρος Ζητούνης σημείωσε ότι «έργο που βρίσκεται στην φάση επιλογής αναδόχου, με στόχο άμεσα να αυξήσει την διείσδυση του φυσικού αερίου σε περιοχές μακριά από το δίκτυο αγωγών».

Επιπλέον, στάθηκε στην διασύνδεση του κεντρικού δικτύου (ΕΣΦΑ) με διεθνή έργα αγωγών όπως ο αγωγός φυσικού αερίου ΤΑΡ και ο διασυνδετήριος αγωγός φυσικού αερίου Ελλάδας-Βουλγαρίας  – IGB.

«Το ασφαλές μοντέλο για την Ε.Ε. είναι η δημιουργία πολλών εναλλακτικών οδών τροφοδότησης της αγοράς, κάτω από ένα υγιές ανταγωνιστικό περιβάλλον, που θα έχει ως αποτέλεσμα: χαμηλό κόστος ενέργειας, άρα βελτιωμένη ανταγωνιστικότητα της ευρωπαϊκής οικονομίας, και ασφάλεια προμήθειας ενεργειακών πόρων, που εξασφαλίζει τη διαρκή ειρήνη και σταθερότητα» υπογράμμισε ο πρόεδρος του ΔΕΣΦΑ./ibna