Ο Tony Blair μπαίνει στην «μάχη» για τον αγωγό ΤΑΡ

Ο Tony Blair μπαίνει στην «μάχη» για τον αγωγό ΤΑΡ

Τρόπους για να εξασφαλίσει την τήρηση των συμφωνηθέντων προκειμένου να ολοκληρωθεί ομαλά η κατασκευή του αγωγού Trans Adriatic Pipeline στην Ιταλία αναζητά η κοινοπραξία που διαχειρίζεται το έργο.

Στο πλαίσιο αυτό «επιστρατεύτηκε» ο πρώην πρωθυπουργός της Βρετανίας, Tony Blair, ο οποίος αναμένεται να συναντήσει στην Ρώμη τον υπουργό Εσωτερικών της Ιταλίας, Matteo Salvini, με σκοπό να παρουσιάσει τις θετικές επιπτώσεις που θα έχει ο αγωγός ΤΑΡ στην ιταλική οικονομία, όταν τεθεί πλέον σε λειτουργία.

Ο αγωγός ΤΑΡ, σύμφωνα με τον σχεδιασμό, θα προσεγγίσει τις ακτές της Ιταλίας στο ύψος της επαρχίας Puglia.

Την είδηση προέβαλε η βρετανική εφημερίδα The Guardian, αναφέροντας ότι το γραφείο του Tony Blair δεν έχει προβεί σε κάποια ανακοίνωση με την οποία να δίνονται στην δημοσιότητα περισσότερες πληροφορίες.

Ο Βρετανός πολιτικός, μέσω του οργανισμού που έχει ιδρύσει, Institute for Global Change, έχει ταχθεί ανοικτά κατά της ρητορικής που έχει υιοθετήσει και χρησιμοποιεί ο κυβερνητικός συνασπισμός στην Ιταλία.

Το Κίνημα των 5 Αστέρων και η Λίγκα του Βορρά έχουν διατυπώσει διαφορετικές απόψεις ως προς την σκοπιμότητα και την αναγκαιότητα του αγωγού ΤΑΡ.

Τον Ιούλιο, ο Matteo Salvini δήλωσε ότι θα στηρίξει το έργο, προβάλλοντας μάλιστα το επιχείρημα ότι ο αγωγός ΤΑΡ θα συμβάλει στην μείωση της τιμής του φυσικού αερίου στην Ιταλία και πως ειδικά ο Νότος έχει ανάγκη από υποδομές.

Η Barbara Lezzi, υπουργός για τον Νότο, ωστόσο, δήλωσε από την πλευρά της ότι «πράγματι έχουμε ανάγκη από υποδομές: χρειαζόμαστε δρόμους, σχολεία και σιδηροδρομικούς σταθμούς», αφήνοντας να εννοηθεί ότι ο αγωγός ΤΑΡ είναι ένα έργο άχρηστο και μάλιστα επιβλαβές.

Ο Luigi Di Maio, ο επικεφαλής του κινήματος των 5 Αστέρων και αναπληρωτής πρωθυπουργός, σημείωσε ότι «το κόμμα δεν έχει αλλάξει γνώμη σχετικά με την κατασκευή του αγωγού ΤΑΡ».

Οι σοβαρές περιβαλλοντικές επιπτώσεις στην περιοχή όπου ο αγωγός ΤΑΡ θα καταλήξει στην Ιταλία, όπως η μόλυνση του υδροφόρου ορίζοντα και η θαλάσσια ρύπανση και το γεγονός ότι είδη υπό εξαφάνιση θα απειληθούν εξαιτίας της καταστροφής του οικοσυστήματος τους, είναι τα επιχειρήματα που προβάλλουν όσοι αντιτίθενται στην κατασκευή του έργου…. / IBNA